שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

תוכנית עסקית היא תוכנית חשובה והכרחית לכל עסק.

היא מתאימה לכל סוגי העסקים והיא נחוצה במהלך החיים העסקי של העסק.

הכנת תוכנית עסקית לתחילת דרכו של עסק מתחיל חשובה מאוד מקבלת החלטות שגוי, אך גם לעסקים בעלי ותק וניסיון בתחום שעם הזמן נקלעו לקשיים שונים הכנת תוכנית עסקית יכולה לעזור עד מאוד.

 

מהי תוכנית עסקית?

תוכנית עסקית היא תוכנית שמתווה לעסק את פעילותו למשך חמש שנים הבאות.

היא מפרטת את דרכי הפעולה והניהול, מטרות העסק, יעדי העסק, ההכנסות וההוצאות של העסק, הוצאות השיווק והמכירות שיש לבצע על מנת להגדיל את הלקוחות וכן על מנת לשמור עליהם וכמובן היא כוללת את השימוש באסטרטגיה המתאימה על מנת לגבור על המתחרים.

 

מתי יש צורך בהכנת תוכנית עסקית?

הצורך ב- בניית תוכנית עסקית נובע משני מקרים עיקריים שהעסק נתקל בו במהלך חייו העסקיים.

מקרה ראשון, שמדובר על עסק בתחילת דרכו שאין לו מושג לגבי הצעדים הראשונים שלו בתחום, וכל קבלת החלטה שאינה נכונה עלולה לפגוע בו.

מקרה שני, עסק ותיק שצבר ניסיון עם הזמן אך נקלע לקשיים מסוימים ועל מנת לצאת מהמצב שבו הוא נמצא הוא חייב משקיעים או יזמים שישקיעו בעסק שלו.

 

אילו סוגי תוכניות עסקיות קיימות?

קיימים שני סוגי תוכניות עסקיות:

תוכנית עסקית לעסק מתחיל או בהקמה- הכנת תוכנית עסקית זאת עוזרת לעסקים קטנים בתחילת דרכם או בהקמה לקבל לאת ההחלטות הנכונות לגבי המשך עבודתם העסקית.

בתוכנית מפורטים על המטרות והיעדים, הוצאות המכירות והשיווק של העסק, ההכנסות הצפויות, ההוצאות השונות ואף ההיבטים הכלכליים והטכנולוגיים, כולל המתחרים ושימוש באסטרטגיה נכונה.

 

תוכנית עסקית לעסק ותיק- בהכנת תוכנית עסקית זאת מאפיינים את ההכנסות וההוצאות של העסק , תקציבו לחמש שנים הקרובות, מנתחים את השוק, המתחרים, פעילות העסקית של העסק, פיתוח עסקי או פנייה לשווקים חדשים.

תוכנית זאת יכולה לשמש כפנייה למשקיעים או יזמים שישקיעו בעסק.

 

נשמח לתאם פגישת ייעוץ חינם עבור בניית תוכנית עסקית מקצועית ומדוייקת לעסק שלך, לתיאום פגישה:

האם כל עסק חייב תוכנית עסקית?

כל עסק בין אם הוא עסק בהקמה, קטן וזעיר או בינוני וגדול חייב שתהיה לו תוכנית עסקית. בתחילת העסק, העסק אינו יודע כיצד לנהל נכון ולקבל החלטות נכונות לעסק והוא עושה הרבה טעויות שעלולות לגרום לו להפסדים רבים למצבים קשים. באמצעות הכנת תוכנית עסקית בהתאם לצרכי ומצב העסק ניתן למנוע שגיאות אלו ולשמור על יציבות העסק לאורך תקופה ארוכה. כמו כן, אם עסק גדול או בינוני שקיים לא מעט זמן נקלע לקשיים והוא חייב השקעה בעסק, ללא הכנת תוכנית עסקית לא יוכל לפנות ליזמים או משקיעים שישקיעו בעסק שלו, לכן חשיבות הכנת תוכנית עסקית לעסק היא חשובה ביותר ואסור לזלזל בה או להתעלם ממנה, במיוחד שמדובר על עתיד ניהול העסק שלכם.

מי מכין את התוכנית העסקית?

הכנת תוכנית עסקית נעשית באמצעות יועץ עסקי או איש מקצוע מנוסה ומקצועי ובתחום. אותו יועץ עסקי או איש מקצוע מנתח את העסק על כל מאפייניו בהתאם למצבו הפיננסי וצרכיו האישיים. לאחר ניתוח זה ביחד עם העסק, בונה איש המקצוע תוכנית לחמש שנים הקרובות שכוללת בתוכה את מטרות ויעדי החברה, תמחור נכון של המוצרים, רווחיות המוצרים, ניתוח השוק, מתחרים של העסק, וכמובן את ההכנסות הצפויות לעסק וההוצאות השונות. לאחר שהוא מנתח ומוציא את הנתונים הוא בונה לעסק אסטרטגיה שמתאימה לצרכים שלו ועל העסק להשתמש בה על מנת לראות צמיחה ורווחיות לעסק. הודות לתוכנית זאת העסק מקבל את ההחלטות הנכונות ולא נכנס למצבים שבהם ההוצאות שלו גבוהות מההכנסות. כך העסק שומר על יציבות לאורך זמן ונמנע מקבלת החלטות שגויות שעלולות לפגוע ברווחיות וניהול העסק.

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך

רעיון ביצוע עשיה הצלחה

6 שלבים שהם חובה במבנה תוכנית עסקית

תוכנית עסקית היא אחת התוכניות החשובות ביותר לכל עסק באשר הוא. תוכנית זאת כוללת את המטרות, היעדים, החזון, וצרכיו העסקיים של העסק

שולחן עבודה

מחיר תוכנית עסקית

בבואנו לבנות תוכנית עסקית לעסק חשוב שאיש מקצוע מנוסה או יועץ עסקי יבנה אותה ביחד עם בעל העסק.לפני שנדע מחיר תוכנית עסקית

תכנית עסקית כתובה על לוח

תכנית עסקית

  תכנית עסקית היא אחד מהדברים החשובים שכל עסק חייב שיהיה לו. בתכנית זאת כלולים מטרות, הגדרות, יעדים וחזון העסק לצד זמנים,

אלון אבוקסיס

אלון אבוקסיס

כותב המאמר הוא יזם ואיש עסקים בעל ניסיון רב בשיווק, מיתוג ופיתוח עסקי.