שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

איך כותבים תוכנית עסקית מנצחת?


כתיבת תוכנית עסקית מצריכה עזרה של איש מקצוע או יועץ עסקי.

הכתיבה כוללת את הכנסות והוצאות העסק, מקורות מימון, הוצאות שיווק ומכירות, יעדי ומטרות העסק ועוד.

בניית תוכנית עסקית זאת היא תוכנית לטווח הארוך והיא כוללת שימוש באסטרטגיה בהתאם לצרכי העסק  החל משלב פתיחת העסק ועד לצעדים השונים שהעסק עובר עם השנים.

מאחר שקיימות שני סוגי תוכניות עסקיות, יש צורך בבירור צורך התוכנית בהתאם לצרכי העסק ובהתאם לכך לבנות את התוכנית עצמה.

רק יש לקחת בחשבון את העלויות השונות של תוכנית עסקית לעסק ולהיערך בהתאם.

 

מהי תוכנית עסקית?

בהמשך לשאלה בתחילת הכתבה איך כותבים תוכנית עסקית חשוב שנבין תוכנית עסקית היא תוכנית שמפרטת את יעדי ומטרות העסק לחמש שנים הקרובות.

בתוכנית זאת מפורטים כל ההוצאות וההכנסות של העסק, יעדים, מטרות, הוצאות המכירות, הוצאות השיווק לעסק, ניתוח שוק, מתחרים, חולשות, חוזקות, הזדמוניות ועוד.

התוכנית עצמה כוללת 2 סוגי תוכניות עסקיות: תוכנית עסקית לעסק מתחיל בתחילת דרכו, תוכנית עסקית לעסק שקיים כמה שנים בשוק ונקלע לחובות או למצבים קשים שמצריכים ממנו ניהול נכון של העסק ומקורות מימון ממשקיעים או יזמים.

את כל אחת מסוגי התוכניות יש להתאים לצרכי העסק עצמו.

כך שאם מדובר על עסק מתחיל תוכנית שיווקית תתאים לעסק זה, אך אם מדובר על עסק ותיק שלא מקבל החלטות נכונות וזקוק למקורות מימון על מנת להמשיך את פעילותו תוכנית לעסק שקיים שנים רבות תתאים לו.

נשמח לתאם פגישת ייעוץ חינם עבור בניית תוכנית עסקית מקצועית ומדוייקת לעסק שלך, לתיאום פגישה:

כיצד כותבים תוכנית עסקית?

על מנת לכתוב תוכנית עסקית יש צורך ביועץ עסקי או איש מקצוע בתחום כמו כלכלן ועוד.

איש המקצוע יעזור לכם לכתוב תוכנית עסקית בהתאם לצרכי העסק שלכם ולמצבו הנוכחי.

בטבלה שתהיה התוכנית העסקית שלכם יחולקו הסעיפים השונים שיש לקחת בחשבון הכנסות לעומת הוצאות ופירוט של כל הכנסה והוצאה לעסק.

בנוסף לכך  על תוכנית העסקית לכלול את הדברים הבאים:

מוצרי או שירותי עסק- יש לפרט בתוכנית העסקית את המוצרים שאתם מציעים ללקוחות שלכם. מוצרים אלו חייבים לכלול את הפתרון שלכם לבעיה של הלקוח וגם להיות שיווקיים ומכירתיים בתיאורם.

כמו כן, חשוב לציין בהם את התועלות והיתרונות ביחס למתחרים האחרים בשוק.

אם חשוב לכם תוכנית פיננסית שיווקית חשוב לכלול את עלויות המוצר או השירות כולל ייצור, פיתוח, עלויות, מיתוג ושיווק, הובלה והפצה.

 

מבנה העסק שלכם- יש לפרט את מבנה העסק שלכם מבחינת פעילותו היום יומית, כמות האנשים העובדים בעסק, תפקידי העובדים, סוג העסק, האם מועסקים בעסק שכירים או פרילאנסרים, יתרונות העסק עצמו ועוד.

בהתאם לסוג התוכנית היועץ העסקי או איש המקצוע יתאים לכם את התוכנית המתאימה ביותר לחמש השנים הקרובות וילווה אתכם צעד צעד.

 

ניתוח השוק- בניתוח השוק תצטרכו לכלול את המתחרים שלכם והמתחרים העתידיים.

על מנת לעשות זאת עליכם לבצע מחקרי שוק ולברר את הנתונים השונים כדי לדעת מה נקודות החוזקה והחולשה שלהם.

באמצעות נקודות אלה תוכלו למצוא אסטרטגיה טובה ולהתחרות בהם עד כדי ניצחון.

 

שיווק ומכירה בעסק- באמצעות פעולות שיווק ומכירה תוכלו לגרום לעסק שלכם להמריא אל על.

פעולות השיווק יעזרו לכם לגייס לקוחות חדשים ואף לשמר קיימים, באמצעות תהליך מכירה ושיווק.

כך שבאמצעות פעולות אלה ניתן ליצור את הבסיס הנכון לתוכנית עסקית נכונה ומקצועית לאורך שנים רבות. ההשקעה בפעולות אלה היא לאורך כל חיי העסק ולכן יש להקציב לכך תקציב מסוים.

 

מקורות מימון- במקורות המימון לעסק תצטרכו להביא מקורות משלכם אם מדובר על הקמת עסק חדש, אך אם אין לכם מקורות משלכם תוכלו באמצעות התוכנית העסקית להציג ליזמים, משקיעים או שותפים ולגייס את הכסף הדרוש.

ואם אתם עסק וותיק שנקלע לחובות תוכלו גם כן להשתמש בתוכנית על מנת לגייס את הסכום שנדרש לכם להמשך דרכם.


מקווה שהמאמר ענה לכם על השאלה איך כותבים תוכנית עסקית, במידה ויש לכם שאלות נוספות מוזמנים ליצור קשר בטופס הבא.

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך

רעיון ביצוע עשיה הצלחה

6 שלבים שהם חובה במבנה תוכנית עסקית

תוכנית עסקית היא אחת התוכניות החשובות ביותר לכל עסק באשר הוא. תוכנית זאת כוללת את המטרות, היעדים, החזון, וצרכיו העסקיים של העסק

שולחן עבודה

מחיר תוכנית עסקית

בבואנו לבנות תוכנית עסקית לעסק חשוב שאיש מקצוע מנוסה או יועץ עסקי יבנה אותה ביחד עם בעל העסק.לפני שנדע מחיר תוכנית עסקית

תכנית עסקית כתובה על לוח

תכנית עסקית

  תכנית עסקית היא אחד מהדברים החשובים שכל עסק חייב שיהיה לו. בתכנית זאת כלולים מטרות, הגדרות, יעדים וחזון העסק לצד זמנים,

אלון אבוקסיס

אלון אבוקסיס

כותב המאמר הוא יזם ואיש עסקים בעל ניסיון רב בשיווק, מיתוג ופיתוח עסקי.