שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

בניית תוכנית עסקית חשובה לכל עסק ולכן חשוב לבחור יועץ עסקי או איש מקצוע מנוסה ומקצועי על מנת שיבנה לנו תוכנית כזאת בהתאם לצרכי העסק ומצבו הפיננסי העכשיוי.

אך על מנת לבנות תוכנית עסקית לחמש שנים הקרובות, חשוב לדעת את הפרמטרים השונים שצריכים להיות בה ולהתאימם לנתוני ההכנסות וההוצאות של העסק.

איך בונים תוכנית עסקית נכונה ומקצועית?

על מנת לבנות תוכנית עסקית יש צורך להיעזר באיש מקצוע או יועץ עסקי מנוסה ומקצועי על מנת שיבנה לנו תוכנית עסקית מתאימה.

בניית תוכנית עסקית צריכה להיות ברורה ומדויקת לפרטי פרטים לכלול את דרכי הפעולה, מטרות לפיתוח העסק, יעדים, הכנסות צפויות לעסק, הוצאות לעסק, הזדמנויות עסקיות, מתחרים, ניתוח שוק, הוצאות מכירות ושיווק ועוד.

התוכנית עצמה נבנית בהתאם למצבו הפיננסי של העסק והצרכים השונים שלו. מאחר שקיימות שני סוגי תוכניות עסקיות יש לבדוק איזה תוכנית מתאימה לעסק בהתאם למצבה העכשיוי.

 

אילו סוגי תוכניות עסקיות קיימות?

קיימות שני סוגי תוכניתו עסקיות לעסק:

תוכנית שיווקית לעסק מתחיל- תוכנית שיווקית לעסק מתחיל כוללת את כל הפעולות השיווקית שיש לנקוט על מנת לראות רווחיות בטווח הקרוב ובטווח הרחוק.

באמצעות תוכנית זאת אשר מתאימה לעסקים בתחילת דרכם או בשלבי הקמתם, ניתן להתאים תוכנית מקצועית שתיקח את העסק שלב שלב עד ליציבות פיננסית לאורך שנים.

בתוכנית זה מתקבלות החלטות חכמות לטווח הרחוק שגורמות לעסק ללכת בדרך הנכונה והרווחית ביותר עבורו.

 

תוכנית שיווקית לעסק קיים- בתוכנית שיווקית לעסק קיים מדובר על תוכנית לטווח הרחוק שעוזרת לעסקים שנקלעו לקיים עקב קבלת החלטות שגויה לצאת מהמצב הקשה בו הם נמצאים.

באמצעות תוכנית זאת נכללים מטרות ויעדי העסק, ניתוח שוק, מתחרים, נקודות החוזקה של העסק, יתרונות על פני מתחרים ועוד.

הודות לתוכנית זאת ניתן אף לפנות למשקיעים או יזמים על מנת לקבל עזרה כספית להמשך פעילותו של העסק.

נשמח לתאם פגישת ייעוץ חינם עבור בניית תוכנית עסקית מקצועית ומדוייקת לעסק שלך, לתיאום פגישה:

שלבים בבניית תוכנית עסקית

שלב הראשון כתיבת התוכנית- יושבים עם איש מקצוע או יועץ עסקי ומנסחים את תוכנית העסקית ומטרותיה כולל חזון ותיאור החברה. בשלב זה מפורטים פרטים טכניים על בית העסק, שנת הקמתו, כמה עובדים יש בעסק, מי מייסדי העסק, תפקידי העובדים בעסק, נכסים בבעלוות העסק ועוד. כמו כן, מפורט חזון העסק בכמה מפשטים ויעדי העסק לשנים הקרובות.

שלב הכנסת הנתונים– בשלב זה רושמים נתונים בהתאם לחלוקת התוכנית להכנסות והוצאות. את המספרים רושמים בכל אחד מהסעיפים של הכנסות העסק והוצאות העסק ורואים את ההכנסות הצפויות וההוצאות ובהתאם לכך מחליטים על אסטרטגיה מתאימה שתגדיל את ההכנסות ותצמצם את ההוצאות.

שלב שליש יישום התוכנית-  בהתאם לנתונים השונים של העסק שכוללים הכנסות צפויות והוצאות, מחליטים על אסטרטגיה מתאימה לעסק. באסטרטגיה זאת חשוב להבליט את היתרונות של העסק והתועלות על פני המתחרים השונים, כך שהיא תיתן פייט וגרום לעסק לצמוח ולשגשג בתחום. העסק לומד ליישם בפועל את כל ההערות של היועץ העסקי או איש המקצוע לאורך התקופה שנקבעה לעסק. לרוב התקופה נעשה בין שלוש שנים לחמש שנים.

חשוב לעבוד בהתאם לשלב ולא לדלג על שלבים על מנת לראות תוצאות בטווח הקרוב וכן הרחוק. פעולה בהתאם לשלבי התוכנית תגרום לעסק לצמצם את הוצאותיו להגדיל את הכנסותיו תוך תקופה קצרה וכן לשמור על יציבות לאורך זמן רב. קבלת ההחלטות הנכונות ופעולה בהתאם ליעדי ומטרות התוכנית הם אלה שיעשו שינוי מהותי בעסק עצמו. לעיתים קבלת החלטות שגויה עלולה להכניס עסקים גדולים ומנוסים למצבים לא נעימים אשר עשויים להסתיים בפשיטת רגל, רק תוכנית עסקית של יועץ עסקי או איש מקצוע תעזור לעסק לעמוד ביעדים שנקבעו ותוביל אותו ליציבות ולרווחיות לאורך זמן.

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך

רעיון ביצוע עשיה הצלחה

6 שלבים שהם חובה במבנה תוכנית עסקית

תוכנית עסקית היא אחת התוכניות החשובות ביותר לכל עסק באשר הוא. תוכנית זאת כוללת את המטרות, היעדים, החזון, וצרכיו העסקיים של העסק

שולחן עבודה

מחיר תוכנית עסקית

בבואנו לבנות תוכנית עסקית לעסק חשוב שאיש מקצוע מנוסה או יועץ עסקי יבנה אותה ביחד עם בעל העסק.לפני שנדע מחיר תוכנית עסקית

תכנית עסקית כתובה על לוח

תכנית עסקית

  תכנית עסקית היא אחד מהדברים החשובים שכל עסק חייב שיהיה לו. בתכנית זאת כלולים מטרות, הגדרות, יעדים וחזון העסק לצד זמנים,

אלון אבוקסיס

אלון אבוקסיס

כותב המאמר הוא יזם ואיש עסקים בעל ניסיון רב בשיווק, מיתוג ופיתוח עסקי.