שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

תוכנית עסקית היא אחת התוכניות החשובות ביותר לכל עסק באשר הוא. תוכנית זאת כוללת את המטרות, היעדים, החזון, וצרכיו העסקיים של העסק במהלך פעילותו העסקית. לתוכנית זאת מבנה קבוע הכולל בתוכו פרמטרים שונים אשר נותנים ליזמים ומשקיעים מידע אודות העסק עצמו ותפקודו בחיי היום יום. לכן חשוב שמבנה תוכנית עסקית יהיה בהתאם לפורמט ויבוצע באמצעות יועץ עסקי או איש מקצוע מנוסה וותיק בתחום.

מה כולל מבנה תוכנית עסקית?

בעת בניית תוכנית עסקית חשוב לשים לב למבנה תוכנית עסקית כולל מבנה רשמי וקבוע הכולל בתוכו את הפרמטרים הבאים: הצגת המוצר או השירות שהעסק מציע, מבנה העסק, ניתוח השוק והתחרות בו, פעולות שיווקיות ומכירתיות בעסק, מקורות למימון העסק ולבסוף סיכום מנהלים. כל אחד מהמפרמטרים הללו חשוב עד מאוד בתוכנית עצמה ונותן מידע רב למשקיעים או יזמים שרוצים לדעת על פעילות וניהול העסק בחיי היום בטרם הם משקיעים בעסק עצמו. לכן בעת תכנון ובניית תוכנית עסקית לעסק אשר מבוצעת ע"י יועץ עסקי או איש מקצוע חייבים לכלול את הדברים הבאים:

הצגת המוצר או השירות- יש להציג את המוצר או השירות מבחינה שיווקית ופיננסית. לפרט את התועלות של המוצר או השירות לעומת המתחרים, היתרונות של המוצר או השירות, עלות הייצור של המוצר או השירות והפיתוח שלו, עלויות מיתוג ושיווק, עלויות אחסון ואריזה, הובלה, הפצה ועוד פעולות שונות שיש לקחת בחשבון. במידה וקיים פטנט על שמכם חשוב שתציינו זאת ואת ערכו הכלכלי.

המבנה הניהולי של העסק- חשוב לפרט לפרטי פרטים על המבנה הניהולי של העסק. כיצד העסק פועל, באילו שיטות, מהו סוג העסק: עוסק זעיר, פטור, מורשה או בע"מ. כמו כן, יש לפרט את קהל היעד שאתם רוצים לפנות אליו ולציין את הפתרונות שהעסק מציע. יתרונות העסק שמאפיינים אותו לעומת המתחרים, האם יש עובדים שכירים בעסק או פרילאנסרים, העלויות השונות עבור העובדים בעסק ועוד.

נשמח לתאם פגישת ייעוץ חינם עבור בניית תוכנית עסקית מקצועית ומדוייקת לעסק שלך, לתיאום פגישה:

ניתוח השוק והמתחרים בו- בניתוח השוק יש לבצע מחקרי שוק ולברר נתונים אצל המתחרים בטרם ההחלטה על שימוש באסטרטגיה כלשהי. חשוב לדעת מה המתחרים מציעים, מה היתרונות והחסרונות שלהם לעומת היתרונות שלכם, מדוע הם מצליחים כל כך בשוק והאם ניתן להביס אותם עם אסטרטגיה טובה יותר. באמצעות מענה על שאלות אלה ניתן לקבל החלטות חשובות ומשמעותיות שיעזרו לעתיד העסק שלכם כמו התרחבות עם סניפים נוספים או חנות במרכז קניות ועוד.

פעולות שיווק ומכירה בעסק- פעולות שיווק ומכירה הם חלק בלתי נפרד מהעסק. הן מתבצעות לאורך כל חיי העסק ובאמצעותן ניתן לשמר ואף להגדיל את הלקוחות בחברה. פעולות אלה עולות כסף רב וגם דורשות לא מעט זמן . לכן חשוב לכלול אותן בתוכנית עסקית ולכלול את צפי ההכנסות מהן, היעדים השיווקיים, יעדי המכירות והעלויות שהושקעו בהן מבחינת פרסום, שיווק ומיתוג העסק.

מקורות מימון- מקורות המימון כוללים את כל המקורות הקיימים בעסק כגון: הלוואות, הכנסות מלקוחות ועוד. על התוכנית העסקית לכלול את כמות ומספר ההלוואות, את מטרת ההלוואה, לאיזה מטרה הכסף יושקע, הרווחים הצפויים ב-5 השנים הקרובות, מצב העסק העכשיוי ועוד.

סיכום מנהלים- בסיכום המנהלים מסכמים את הסעיפים השונים שקיימים בתוכנית העסקית, וזאת על מנת שיזמים או משקיעים שונים יוכלו לקבל את המידע בקלות מאחר שאין להם הרבה זמן להתעכב על התוכנית. מבנה תוכנית עסקית יכלול את חזון החברה, מטרות החברה, ההכנסות וההוצאות של החברה, הקלה הפוטנציאלי, מבנה העסק, כמות העובדים בעסק ותפקידם ועוד.

מבנה תוכנית עסקית טוב הוא מבנה מקצועי אשר מכיל את המרכיבים הנ"ל בפירוט רב, ומתומצת בסיכום מנהלים מקצועי ומדויק עם כל הפרטים על העסק עצמו.
רוצים פגישת ייעוץ חינם? לחצו כאן

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך

שולחן עבודה

מחיר תוכנית עסקית

בבואנו לבנות תוכנית עסקית לעסק חשוב שאיש מקצוע מנוסה או יועץ עסקי יבנה אותה ביחד עם בעל העסק.לפני שנדע מחיר תוכנית עסקית

תכנית עסקית כתובה על לוח

תכנית עסקית

  תכנית עסקית היא אחד מהדברים החשובים שכל עסק חייב שיהיה לו. בתכנית זאת כלולים מטרות, הגדרות, יעדים וחזון העסק לצד זמנים,

לוח עם פתקים וטקסט

הכנת תוכנית עסקית מה זה בעצם אומר?

תוכנית עסקית היא תוכנית חשובה והכרחית לכל עסק. היא מתאימה לכל סוגי העסקים והיא נחוצה במהלך החיים העסקי של העסק. הכנת תוכנית

אלון אבוקסיס

אלון אבוקסיס

כותב המאמר הוא יזם ואיש עסקים בעל ניסיון רב בשיווק, מיתוג ופיתוח עסקי.