שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

תוכנית עסקית היא אחד הדברים החשובים שכל עסק חייב שיהיה לו.

הודות לבניית תוכנית עסקית ניתן לשמור על יציבות לאורך שנים רבות ולקבל את ההחלטות הנכונות בזמן אמת. התוכנית עוזרת לעסק לנהל בצורה חכמה ונכונה את העסק תוך כדי הגדלת הכנסות העסק והקטנת ההוצאות.

תוכנית זאת מומלצת לכל סוגי העסקים ובמיוחד לעסקים בהקמה או בתחילת דרכם שלא יודעים כיצד להתנהל נכון עסקית.

 

כיצד בונים תוכנית עסקית?

בניית תוכנית מתבצעת בכמה שלבים עד ליישומה בפועל.

את בניית התוכנית העסקית מבצע יועץ עסקי או איש מקצוע מנוסה בתחום.

התוכנית מחייבת את בעל העסק להתנהל בהתאם לתוכנית לתקופה של עד חמש שנים.

יישומה של התוכנית בפועל וההתנהלות של העסק הם אלה שמביאים את העסק להצלחה ורווחיות.

בניית תוכנית העסקית כוללת את המוצרים והשירותים של העסק, מבנה העסק, ניתוח השוק והמתחרים בו, פעולות שיווקיות של העסק וכן פעולות מכירתיות, גיוס מקורות מימון לעסק וכמובן סיכום המנהלים שאיתו ניתן לפנות למשקיעים או יזמים בבקשת סיוע כספי לעסק.

כל אותם מרכיבים מופיעים בתוכנית העסקית והם אלה שקובעים בסופו של דבר אם העסק יקבל את מקורות המימון שלו מיזמים או משקיעים או לא.

 

חשיבות בניית תוכנית עסקית לעסק

באמצעות בניית תוכנית עסקית לעסק ניתן לנהל בצורה נכונה וחכמה את פעילות העסק.

בניית התוכנית העסקית לוקחת בחשבון את כל הגורמים השונים אשר משפיעים על העסק במהלך חייו העסקיים.

כל עסק נאלץ להתמודד עם הוצאות שונות שכוללות: השכרת משרד, הוצאות מכירות ושיווק, הפרשות פנסיה לעובדים, הוצאות חשמל וטלפון, הובלות מוצרים, משכורות ועוד.

באמצעות בניית תוכנית עסקית לעסק ניתן לנהל בצורה חכמה את ההוצאות השונות ואף לחסוך בהם וכמובן להעלות את רווחי העסק.

שימוש נכון באסטרטגיה מתאימה שהיועץ העסקי ייעץ לכם תעזור לכם לשמור על יציבות והכנסות העסק ולהקטין את ההוצאות ואף לגבור על המתחרים שלכם בתחום בו אתם מתחרים.

 

נשמח לתאם פגישת ייעוץ חינם עבור בניית תוכנית עסקית מקצועית ומדוייקת לעסק שלך, לתיאום פגישה:

למי מתאימה בניית תוכנית עסקית?

בניית תוכנית עסקית מתאימה לכל סוגי העסקים, במיוחד לעסקים בהקמה או בראשית דרכם שרוצים להבין כיצד לנהל עסק בצורה החכמה והיעילה מבלי לעשות שגיאות במהלך הדרך. באמצעות בניית תוכנית עסקית ניתן להתוות את הדרך הנכונה ואף לשמור על יציבות העסק לאורך שנים רבות. אך לא רק עסקים מתחילים או בהקמה זקוקים לבניית תוכנית עסקית לעסק, גם עסקים ותיקים אשר נקלעים למצבים קשים נזקקים לתוכנית עסקית שתעזור להם לצאת מהמצב הקשה בו הם נמצאים. לעיתים אף זקוקים עסקים אלה למקורות מימון שהם יכולים להשיג רק דרך תוכנית עסקית.

מה חשוב שיהיה בבניית תוכנית עסקית?

בעת בניית תוכנית עסקית ע"י יועץ פיננסי או איש מקצוע חשוב שיופיעו המרכיבים הבאים בתוכנית:

הצגת המוצרים או השירותים– הצגת המוצרים או השירותים של העסק שלכם לפרטי פרטים ובאופן מובן וברור, וכן עלות הייצור והפיתוח של המוצרים או השירותים, עלות המיתוג והשיווק, ועלות האריזה, האחסון וההובלה.

מבנה העסק שלכם- מבנה העסק שלכם שכולל את כל עובדי העסק כולל התפקידים שלהם וכן פעילות העסק באופן יום יומי. סוג העסק, קהל הלקוחות שלכם, יתרונות העסק שלכם על פני מתחרים ועוד.

ניתוח השוק והתחרות– ניתוח מפורט של השוק והמתחרים שלכם. היתרונות והחסרונות של המתחרים שלכם לעומתכם, מה עושה אתם יותר טוב מכם, ואיזה אסטרטגיה תביס אותם ותעזור לכם לגבור עליהם.

פעולות שיווק ומכירה- פעולות שיווק ומכירה בעסק, כמות הכסף המושקע בהן, הצפי להכנסות מהן, היעדים השיווקים שהצבתם, יעדי המכירות והעליות השונות של פעולות אלה כולל פרסום ומיתוג העסק.

מקורות מימון- במקורות מימון חשוב לפרט את כל המקורות הקיימים כולל מספר ההלוואות שהעסק לקח וכן השימוש בו ולמה הכסף שיתקבל ישמש. כמו כן, חשוב לציין אם העסק במינוס או בהליכי הוצאה לפועל.

סיכום מנהלים- סיכום המנהלים כולל בתוכו את כל פרטי העסק הרלוונטיים ליזמים ומשקיעים. בסיכום מצוינים מטרות העסק, מוצריו ושירותיו, הוצאות והכנסות העסק, הקהל שפונה העסק, ניתוח מתחרים, השוק עצמו, מבנה העסק וההנהלה, העובדים ועוד.

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך

רעיון ביצוע עשיה הצלחה

6 שלבים שהם חובה במבנה תוכנית עסקית

תוכנית עסקית היא אחת התוכניות החשובות ביותר לכל עסק באשר הוא. תוכנית זאת כוללת את המטרות, היעדים, החזון, וצרכיו העסקיים של העסק

שולחן עבודה

מחיר תוכנית עסקית

בבואנו לבנות תוכנית עסקית לעסק חשוב שאיש מקצוע מנוסה או יועץ עסקי יבנה אותה ביחד עם בעל העסק.לפני שנדע מחיר תוכנית עסקית

תכנית עסקית כתובה על לוח

תכנית עסקית

  תכנית עסקית היא אחד מהדברים החשובים שכל עסק חייב שיהיה לו. בתכנית זאת כלולים מטרות, הגדרות, יעדים וחזון העסק לצד זמנים,

אלון אבוקסיס

אלון אבוקסיס

כותב המאמר הוא יזם ואיש עסקים בעל ניסיון רב בשיווק, מיתוג ופיתוח עסקי.